hlavná stránka
naša škola
oznamy
vedenie školy, učitelia, zamestnanci
žiaci a triedy
úspechy školy
fotogaléria
školský klub
záujmové krúžky
prázdniny
správa za školský rok 2006/07
história našej školy
o Hurbanove
zaujímavé www stránky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok

2006/2007    

 

I. ZÁKLADNÉ IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE

1/ Vstupné údaje o škole
názov:                        Základná škola
adresa:                       Hurbanovo, Nám. Konkolyho-Thege 2
telefón:                       035 760 2541, - 4660, - 4661
fax:                             035 760 4660
e-mail                         zs.hurbanovo@post.sk

2/ Údaje o zriaďovateľovi
názov:                          Mesto Hurbanovo
sídlo:                            Hurbanovo
štatutárny orgán:         JuDr. Margita Zemková
poverený pracovník pre školstvo: Mgr.Katarína Valachová

3/ Organizačná štruktúra
Mgr. Ernest Vereš – riaditeľ školy
Mgr. Alena Melichová – zást.riaditeľa
Mgr. Marta Kováčová – zást.riaditeľa
Ing. Margita Rangelovová- vedúca ekonomicko-hosp. úseku
Terézia Kovácsová – vedúca vychovávateľka ŠKD
Mária Jarábková – vedúca školskej jedálne
PaedDr. Katarína Valachová – vých.poradkyňa

4/ Školská samospráva a poradné orgány
                               počet členov,                          predseda
rada školy                      11;                                 PaedDr. Oto Tóth
rodičovská rada             20;                                 Ing. Karol Lovász
žiacka rada                    17;                                  Melánia Rigóová
ďalšie orgány : pedagogická rada, predmetové komisie, metodické združenia, inventarizačná komisia, likvidačná komisia, odškodňovacia komisia, stravovacia komisia

5/ Počet tried, oddelení ŠKD
                                počet tried                             počet žiakov
I.  stupeň                         9                                          202
II. stupeň                       12                                          316
oddelenia ŠKD                8                                          186
žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami  10


II. KONCEPČNÝ ZÁMER ŠKOLY A JEHO HODNOTENIE

1/           Charakteristika školy a jej zameranie

     Škola pôsobí v malomestskom prostredí s počtom obyvateľov okolo 8000 ľudí. Výraznú časť obyvateľov mesta tvoria pričlenené mestské časti. Sociálna situácia rodičov je priemerná s pomerne malým počtom rodín výrazne sociálne slabých. Prostredie školy je silne dvojjazyčné. Približne jedna pätina žiakov je maďarskej národnosti a ešte väčšia časť detí používa v domácom prostredí ako dorozumievací jazyk maďarčinu. Z iných obcí dochádza málo žiakov, oveľa viac ich dochádza z mestských častí. Súčasťou školy je ŠKD a školská jedáleň. Kvalifikovanosť pedagogického zboru je vysoká ( 97,14 % ). Priestorové a materiálne vybavenie školy je dobré.
     Výchovno-vzdelávací proces prebiehal v 4 budovách , ktoré sú vo vyhovujúcom stave, sú udržiavané, esteticky zariadené a vyhovujúce zdravotným požiadavkám. Súčasťou areálu školy sú ihriská, školská záhrada a parková časť s oddychovými lavičkami. Škola dlhodobo dosahuje dobré výchovno–vzdelávacie výsledky, absolventi školy úspešne pokračujú na stredných školách, značná časť ich úspešne ukončí vysokoškolské štúdium a dobre sa uplatní v praxi.

2/          Hlavné úlohy vytýčené na školský rok

     V dlhodobom smerovaní škola je zameraná na:
     - všestranný rozvoj osobnosti žiaka. Výchova budúceho občana – Európana, čestného, vzdelaného, perspektívneho, tvorivého, tolerantného, národne uvedomelého
     - rozvoj telesnej výchovy a športu
     - rozvoj komunikačných schopností žiakov, vrátane cudzích jazykov
     - zabezpečenie počítačovej gramotnosti žiakov a rozvoj informatiky.


     Zhruba polovica všetkých žiakov bola zapojená do rôznych foriem pohybových aktivít aj v mimovyučovacom čase od rekreačného športu po rôzne súťaže až po krajské majstrovstvá. Najlepšie výsledky dosiahli žiaci v ľahkej atletike, vo volejbale, futbale a vybíjanej. Vo všetkých uvedených športoch sa prebojovali do majstrovstiev kraja. Najlepšie výsledky dosiahli volejbalistky zo športovej triedy – 3. m. v krajskej súťaži.
     Škola má vytvorené veľmi dobré podmienky na povinnú telesnú výchovu ako aj na mimovyučovaciu športovú činnosť po materiálnej aj personálnej stránke.
Žiaci okrem školskej telesnej výchovy a športovej činnosti sa zúčastnili pohybových aktivít aj v mestskom športovom klube a v CVČ. Už tretí rok úspešne vyvíjala svoju športovú činnosť športová trieda zameraná na futbal a volejbal.
     V rámci vyučovania slovenského jazyka sme sa zamerali na skvalitnenie čítania a porozumenia textu. V priebehu roka bola rozpracovaná problematika rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov vo všetkých predmetoch. K skvalitneniu čítania prispelo aj čítanie detských časopisov, ktoré si žiaci predplácali, využívali žiacke knižnice a mestskú knižnicu. PK SJL organizovala školskú literárnu súťaž. Žiaci našej školy sa pravidelne zapájajú do literárnych súťaží vyhlásených rôznymi orgánmi a organizáciami. Dlhodobo dosahujú výborné výsledky v prednese poézie a prózy. Žiaci boli vedení k získavaniu poznatkov z rôznych zdrojov ako populárnonáučné knihy a časopisy, slovníky, encyklopédie, rozhlas, televízia, internet a pod. Dokončieva sa nová viacfunkčná školská knižnica. Žiaci od 3. ročníka sa učia cudzí jazyk. Dobré výsledky dosiahli v ONj a OAj.
     Škola má 3 učebne výpočtovej techniky, zakúpili sa výukové programy, CD a DVD nosiče. V 7. a 9. ročníku sa informatika vyučovala v rámci rozširujúcich hodín, v ostatných ročníkoch v rámci technickej výchovy, ako nepovinný predmet alebo v rámci krúžku. Trikrát do týždňa žiaci mali po 2 hodinách popoludní voľný prístup na internet pod dohľadom pedagóga. Zariadili sme učebňu na premietanie dataprojektorom. Všetci pedagogickí zamestnanci absolvovali rôzne stupne školení z ovládania a využívania IKT v školskej praxi. Dvaja pedagógovia majú osvedčenie ako správcovia siete, traja ukončili dvojročné špecializačné inovačné štúdium zamerané na využívanie IKT a jedna učiteľka ukončila štúdium informatiky na vysokej škole.

3/         Zapojenie do projektov

Názov projektu                              Cieľ projektu
Adamko hravo-zdravo                  Projekt je zameraný na skvalitnenie života detí a rodiny v duchu
                                                       zámerov deklarovaných v Národnom programe podpory zdravia SR.

Cesta k emocionálnej zrelosti      Projekt je zameraný na sebauvedomenie dospievajúcich detí, na
                                                       predchádzanie akýchkoľvek závislostí, dramatických zmien vo vývoji.
                                                       Cieľom je, aby dospievajúci mladý človek dokázal bez väčších kríz
                                                       preklenúť obdobie vlastného dospievania, vedel odolávať negatívnym
                                                       vplyvom okolia.

Elektronizácia a revitalizácia       Projekt je zameraný na budovanie ústrednej školskej knižnice
školskej knižnice                          napojenej cez internet na významné knižnice. Knižnica má slúžiť aj
                                                       na vyučovacie hodiny, literárne súťaže, besedy. Súčasťou má byť
                                                       čitáreň a vybavenie audiovizuálnou technikou. Cieľom je
                                                       spopularizovanie čítania pre žiakov.

Správaj sa normálne                     Projekt realizovaný v spolupráci s políciou zameraný na boj
                                                       s kriminalitou, výchovu budúcich slušných občanov.

Zdravie v školách                         Projekt je zameraný na výchovu ku zdraviu, prevenciu civilizačných   
                                                      ochorení, rozvíjanie komunitnej spolupráce v podpore zdravia.
                                                      Skvalitňovanie psychosociálnej klímy na školách.

Školy pre budúcnosť                   
Projekt zameraný na podporu pozitívnych trendov vo vyučovaní.
"Drotárske remeslo                    
Cieľom je zmena spôsobu učenia a jeho obsahu.
dnes a voľakedy"




III. ANALÝZA VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍCH VÝSLEDKOV

 

1/         Prospech

     Hodnotenie prospechu odráža vedomostnú úroveň žiakov. Hodnotíme ju ako dobrú až priemernú.
K podobnému zisteniu sa dopracovala aj školská inšpekcia a podobné výsledky dosahujeme aj
v MONITORE 9. Žiaci bez väčších problémov pokračujú v štúdiu na stredných školách a prevažná väčšina z nich sa úspešne uplatňuje v živote. Tieto výsledky nám umožňuje dosahovať materiálno technické a personálne vybavenie školy. V podstate dobrá kvalifikovanosť vyučovania, skúsení a odborne dobre pripravení pedag. zamestnanci, zodpovedný prístup k práci a v podstate dobrá spolupráca s rodičmi.
     Priemerný prospech žiakov za hodnotený šk. rok bol 1,74 stupňa, o 4 stotiny horší ako vlani. Na roč. 1.-4. je to 1,47 na roč. 5.-9. – 2,19 stupňa.
     Na roč. 5.-9. bolo 50 žiakov s čistými jednotkami. Žiakov, ktorí nemajú samé jednotky, ale od 2 nemajú horšiu známku je 75, ale máme 91 žiakov, ktorí majú aspoň 1 štvorku, čo považujeme za vysoký počet z 316 žiakov.
     Neprospeli 5 žiaci 1 žiačka zo 4 predmetov, ostatní majú možnosť vykonať opravnú skúšku. Po opravnej skúške všetci štyria prospeli.
     Na začiatku školského roka sa z predmetov SJL a M uskutočnili vstupné previerky vo všetkých triedach na ročníkoch 5.-9. a boli vykonané javové analýzy výsledkov. I keď opatrenia na odstránenie nedostatkov v písomnej podobe neboli formulované, vyučujúci vo svojej práci vychádzali z výsledkov uskutočnených analýz.
     Požiadavky učebných osnov boli realizované vo všetkých predmetoch a vo všetkých ročníkoch.
     Vedomostné štandardy sa vo väčšine využívali, no musia sa stať stálymi komparatívnymi dokumentmi vo výchovno-vyučovacom procese. Zamerali sme sa na rozvoj logického myslenia, tvorivosti a samostatnosti žiakov. Napriek tomu sa vyskytli vyučovacie hodiny, kde tvorivosť, samostatnosť a aktivita žiakov nebola využitá, namiesto toho dominoval riadený rozhovor v réžii učiteľa, čo malo za následok, že žiaci strácali záujem o vyučovaciu hodinu.
     Čitateľská gramotnosť uvedomelo sa realizovala hlavne na hodinách SJL, v ostatných predmetoch skôr náhodne. V záujme skvalitnenia čítania PK jazykov a MZ na roč. 1.-4. vypracovali metodiku rozvoja a hodnotenia čitateľských schopností žiakov. Na ročníkoch 1.-4. to bolo zamerané na čítanie s porozumením, na roč. 5.-9. na techniku čítania. Nie všade sa tomu venovala náležitá pozornosť, niekedy sa to žiaľ podceňovalo. V čitateľských schopnostiach žiakov sú veľké rozdiely. S cieľom zlepšiť úroveň čítania žiaci boli vedení k odberu detských časopisov. Na roč. 5.-9. slovenské detské časopisy odoberá 157 žiakov, anglické 112 a nemecké 40, na roč.1.-4. 204 ks, každý žiak.
     Na vyučovacích hodinách sú žiaci vedení k čítaniu veku primeraných kníh.
Formy a metódy motivácie a kontroly sú u jednotlivých vyučujúcich rozdielne, čo je pozitívne. Žiaci navštívili mestskú a okresnú knižnicu, mnohí sú pravidelnými návštevníkmi knižnice. Vypožičiavajú si knihy aj v školských knižniciach. V priebehu šk. roka v knižnici na roč. 1.-4. bolo 274 výpožičiek, na roč.5.-9. 230 výpožičiek. Považujeme to za nedostatočné, ale je tu aj objektívna príčina, nevhodné priestory a nedostatok aktuálnych kníh.
     Na škole prebehol 2. ročník domácej literárnej súťaže. Bolo ocenených 12 prác. Žiaci sa pravidelne zúčastňujú súťaží v umeleckom prednese a literárnych súťaží, kde dosahujú pekné výsledky. Za nedostatok považujeme, že žiaci nie sú vedení k žurnalistickým pokusom. Na škole je mnoho žiakov, ktorí na to majú vynikajúce predpoklady. Odvážnejší a úspešnejší sú v tomto smere na roč. 1.-4. Na roč. 1.-4. vyšlo 1 číslo školského časopisu Zvonček.
     Laboratórne práce, praktické cvičenia, predpísané písomné práce a kontrolné diktáty boli realizované. Neboli vypracované jednotné kritériá na hodnotenie laboratórnych prác a vyskytli sa určité nedostatky aj pri využívaní kontrolných diktátov.
     Jedným z garantov úrovne výchovno-vzdelávacieho procesu mali byť metodické orgány. Na škole pracovalo 5 PK a 2 MZ. Zaoberali sa zásadnými a aktuálnymi otázkami ako sú realizácia UO, využívanie štandardov pri hodnotení vedomostí žiakov, hodnotenia vedomostí žiakov objektivizujúcimi prostriedkami, hodnotenie vstupných previerok, využívanie IKT vo vyučovaní, organizovanie a hodnotenie súťaží a množstvom ďalších problémov, ktoré bolo treba riešiť.
     Nedostatkom bolo, že zo strany vedenia školy neboli delegované väčšie kompetencie a zodpovednosť na metodické orgány a ich vedúcich za úroveň vyučovania a vedomostí žiakov v predmetoch spadajúcich do pôsobnosti metodického orgánu.
     Nekonali sa hospitácie vedúcich metodických orgánov na vyuč. hodinách, na analýzu previerok, kontrolných diktátov nenadväzovali konkrétne opatrenia na odstránenie nedostatkov, v plánoch metod. orgánov chýbala analýza stavu v jednotlivých predmetoch. I keď niektoré metodické orgány sa snažili pracovať zodpovedne a vykonali kus užitočnej práce, ich činnosť bola značne rozptýlená, nesústreďovala sa na riešenie podstatných problémov a preto v nej bolo hodne formalizmu. Na základe tohto pohľadu činnosť metodických orgánov považujeme za málo efektívnu.

Vyhodnotenie prospechu za 2. polrok šk. r. 2006/2007

ročník trieda počet
žiakov
dosiahnutý prospech
P % N % Neklasif. %
8. c 27 26 96,30 1 3,70 - -
spolu 21 518 517 99,80 1 0,19 - -

tabuľka č. 1

Porovnávacia tabuľka dochádzky a prospechu

školský rok 2004/2005 2005/2006 2006/2007
priemerný počet vymeškaných hodín na žiaka 87,20 95,63 91,74
priemerný prospech za školu 1,74 1,70 1,74

tabuľka č. 2

Vyhodnotenie prospechu za jednotlivé predmety v šk. r. 2006/2007

  Dosiahnutý priemerný prospech
  predmety:
ročník: SJL M AJ NJ D Z Pr F Ch MJ
2. 1,53 1,32 - - - - - - - -
3. 1,59 1,63 1.02 1.21 - - - - - -
4. 1,73 1,93 1.07 1.69 - - - - - -
5. 2,24 2,31 1,56 2,47 1,51 1,92 1,93 - - -
6. 2,38 2,60 1,77 2,39 2,38 2,26 1,99 2,31 - -
7. 2,51 2,69 1,83 2,34 2,19 2,18 2,09 2,59 - -
8. 2,43 2,74 1,92 2,62 2,32 2,28 2,35 2,51 2,37 -
9. 2,14 2,70 2,20 2,47 2,13 2,17 1,80 2,39 2,11 -
2.-9. 2,07 2,24 1,62 2,17 2,11 2,16 2,03 2,45 2,24 -

tabuľka č. 3

2/         Správanie

    
Správanie sa žiakov školy hodnotíme ako celkove dobré. Prevažná väčšina žiakov má slušné správanie
v škole aj mimo školy. Nič na tom nemení ani to, že niektorý rok sa vynorí viac problémových žiakov, inokedy menej. Aj v tomto šk. roku sa vyskytlo viac žiakov, ktorých správanie nebolo v súlade
so školským poriadkom. Väčšinou to boli žiaci , ktorí boli výchovne zanedbaní, alebo veľmi benevolentne vychovávaní v domácom prostredí, alebo rodičia na nich výchovne nestačili a preto v týchto prípadoch boli neúčinné aj pohovory pedagógov s rodičmi.
     Na začiatku šk. roka všetci žiaci boli oboznámení so školským poriadkom a rodičia na prvej schôdzi RZ. V tomto školskom roku sme sa viac zamerali na pozitívnu motiváciu žiakov. Bolo udelených viac pochváľ a ocenení jednak triednymi učiteľmi ako aj riaditeľom školy. Diplomami, knižnými odmenami a inými vecnými darmi na konci šk. roka bolo odmenených 219 žiakov.
Nedostatkom bolo, že sme nemali vypracované kritériá na udeľovanie výchovných opatrení. V uplynulom, šk. roku zhoršenú známku zo správania na 2.stupeň malo 7 žiakov / 1 na roč. 1.-4./ a na 3. stupeň 5 žiaci. V predchádzajúcom šk. roku to boli 4 žiaci na 2. stupeň.

Prehľad o správaní žiakov za školský rok 2006/2007

ročník / počet znížená známka zo správania poznámka
2. stupeň 3. stupeň 4. stupeň
2. roč. / 1 1 - -  
5. roč. / 1 1 - -  
7. roč. / 1 1 - -  
8. roč. / 8 4 4 -  
9. roč. / 1 - 1 -  
spolu 7 5 0  

tabuľka č. 4

3/         Dochádzka

     Dochádzka žiakov aj v tomto školskom roku bola neuspokojivá, hoci od predchádzajúceho šk. roka
o niečo lepšia. Na 1 žiaka pripadá 92,26 zameškaných hodín / v šk,.r. 2005/2006 - 95,63 /. Na roč. 1.-4. na 1 žiaka pripadá 70,88 hod. na roč. 5.-9. je to 98,72 hod.
Najhoršiu dochádzku mali : 8.c - 145,56 h/ž
                                          9.c - 130,56 h/ž
                                          8.b - 122,83 h/ž

Nad 100 h. mali ešte: 9.b – 112,38., 8.a – 115,15 ., 7.a – 109,52., 9.a – 103.
Neospravedlnených hodín bolo 474 / 23 na roč. 1.-4. a 451 na roč. 5.-9./.

Hodiny boli vymeškané v prevažnej väčšine kvôli chorobe alebo pre iné závažné rodinné problémy. Žiaci s vyššou neospravedlnenou absenciou mali zhoršenú známku zo správania. Vysoký počet vymeškaných hodín do značnej miery ovplyvnil aj prospech žiakov. Len málo žiakov bolo takých, ktorí sa učivo dôkladne doučili.
 

Prehľad dochádzky žiakov za školský rok 2006/2007

ročník trieda počet žiakov počet vymeškaných hodín

ospravedlnené

neospravedlnené

1. A 22 1177 0
  B 21 1230 0
2. A 25 1961 0
  B 24 1516 23
3. A 20 1402 0
  B 22 1427 0
  C 23 1618 0
4. A 24 1892 0
  B 20 1999 0
5. A 24 2333 0
  B 27 2336 0
6. A 26 1894 1
  B 28 2646 6
7. A 29 3153 23
  B 29 2512 0
8. A 26 2874 120
  B 23 2795 57
  C 27 3804 126
9. A 28 2904 0
  B 24 2579 118
  C 25 3264 0
spolu za školu 21 518 47 316 474
priemer na žiaka     91,35 0,91

tabuľka č. 5

4/            Olympiády, súťaže

     Súčasťou výchovno – vzdelávacieho procesu bola aj práca s talentovanými žiakmi, ich príprava a účasť na súťažiach rôzneho zamerania. V tejto oblasti dosahujeme dlhodobo dobré výsledky, ktoré tvoria súčasť dobrej vizitky školy. Poskytuje možnosť pozitívnej motivácie za dosiahnuté výsledky. Súťaživosť je prirodzená vlastnosť detí, pri ktorej sa naučia prekonávať aj prekážky a zažívajú radosť z úspechu. V minulom šk. roku za dosiahnuté úspechy v rôznych súťažiach bolo odmenených 42 % zo všetkých žiakov od 1. roč. Tieto výsledky dávajú odpoveď aj na opodstatnenosť podpory záujmovej činnosti vzdelávacími poukazmi. I keď tu sú ešte značné rezervy.
     V minulom šk. roku sa naši žiaci zapojili do nasledovných súťaží, kde dosiahli aj úspechy.

P. č. Meno a priezvisko Trieda Názov súťaže Umiestnenie
Okresné kolo Krajské kolo Celoslov. kolo
      MO      
1. Patrik Miškovič V.A   8.    
2. Kristián Gerencséry VI.B   1.    
3. Nina Homolová VI.A   42.-N    
4. Krištóf Szabó VI.B   54.-N    
5. Matej Hamran VII.B   6.    
6. Veronika Ballová VIII.B   13.-N    
7. Romana Šnejdrlová VIII.B   26.-N    
8. Dorota Verébová VIII.B   35.-N    
9. Tomáš Košlab IX.A   1. 5.  
10. Katarína Dudášová IX.A   2. 12.  
11. Denisa Vargová IX.A   16.    
12. Renata Jóbová IX.A   27.-N    
      FO      
13. Veronika Kenderová IX.A kat. E 3. 16.  
      ChO      
14. Denisa Vargová IX.A   6. účasť  
15. Veronika Kenderová IX.A   10.    
16. Katarína Dudášová IX.A   23.-N    
      BiO      
  ZŠ Hurbanovo   kat. E 2.    
17. Karin Hamarová IX.A kat. C 15.    
18. Veronika Ballová VIII.B   21.    
19. Gabriela Ondrišáková IX.A   24.    
20. Viktória Vargová VIII.B   25.    
21. Matej Hamran VII.B kat. D 2.    
22. Szabolcs Lovász VI.B   32.    
23. Krištof Szabó VI.B   34.    
24. Kristián Gerencséry VI.B   40.    
25. Alexandra Jávorková VI.A   43.    
      ONJ      
26. Sarah Pšenáková VII.B kat.1A 5.    
27. Denisa Vargová IX.A  kat.1.B 5.    
      OAJ      
28. Patrik Miškovič V.A kat. 1.A 7.    
29. Tomáš Košlab IX.A kat. 1.B 3. N  
      Pytagoriáda      
30. Tatiana Ďurčovičová III.C   20.    
31. Regina Šťastová III.C   N    
32. Gabriela Krišková IV.B   N    
33. Kamil Pšenák IV.A   N    
34. Renáta Mihalíková V.A   14.    
35. Patrik Miškovič V.A   N    
36. Karin Gogolová V.A   N    
37. Kristián Gerencséry VI.B   N    
38. Nikoleta Bartová VII.A   N    
39. Matej Hamran VII.B   N    
40. Katarína Jedličková VII.A   N    
41. Sandra Provazníková VII.B   N    
42. Veronika Ballová VIII.B   9.    
43. Richard Kriška VIII.B   19.    
44. Kristína Tóthová VIII.B   N.    
45. Romana Šnejdrlová VIII.B   N.    
46. Peter Kriška VIII.B   N.    
47. Dávid Bílek VIII.B   N.    
      Umelecký prednes HK      
48. Marek Kajan V.B próza II. 1. 3.  
49. Viktória Kasášová VI.B próza II. 3.    
50. Peter Kriška VIII.B próza III. 1. účasť  
51. Vladimír Rolník IX.B poézia III. 1. účasť  
      Európa v škole      
52. Kaššovicová Brenda VII.A lit. časť 3.    
53. Szabolcs Lovász VI.B výtv. časť 2.   účasť
      Šaliansky Maťko      
54. Nikoleta Vargová III.C   3.    
      Vesmír očami detí      
55. Mária Danihelová VII.A   práca víťazná   účasť
56. Michaela Hamranová V.B   práca ocenená    
     

Rozprávkové vretienko

     
57. Peter Kriška VIII.B II. kat.     9.
58. Gabriela Krišková IV.B I. kat. 2.    
59. Liliana Bednárová VI.A II.kat.      
      Slávik Slovenska      
60. Marek Kajan V.B

II. kat.

1.   účasť
      GeO      
61. Tomáš Košlab IX.A   2. 1. 10.
62. Nina Homolová VI.A   7.    
63. Kristián Gerencséry VI.B   14.    
64. Patrik Miškovič V.A   12.    
     

Šport

     
65. žiačky   beh 4x 60 m 1. 4.  
66. žiaci   Beh M.Zavarskej 1.    
67. družstvo chlapci   ľahká atletika 1. 5.  
68. družstvo dievčatá   ľahká atletika 4.    
69. družstvo dievčatá   minivolejbal 3. účasř  
70. družstvo dievčatá   vybíjaná 1. 5.  
71. družstvo dievčatá  

minifutbal

3.    
72. družstvo chlapci   volejbal 5.    
73. družstvo dievčatá   volejbal 6.    
     

futbal

     
74. družstvo chlapci   turnaj o pohár star. 2.    
75. družstvo chlapci   vianočný turnaj 1.    
      ĽA -jednotlivci      
76. Roman Varga IX.B 60 m beh 5.    
77. Richard Pastorek VIII.C 300 m beh 1. 3.  
78. Attila Novák VIII.C

300 m beh

3. 14.  
79. Michal Zahorec VIII.A

300 m beh

10.    
80. Richard Pastorek VIII.C 1000 m beh 2. 8.  
81. Roderik Szántó VII.B 1000 m beh 11. 18.  
82. Peter Tamaškovič VIII.C 1000 m beh 18.    
83. Michal Zahorec VIII.A 1000 m beh   17.  
84. Roman Varga IX.B skok do diaľky 1. 8.  
85. Peter Sivok VIII.C skok do diaľky   15.  
86. Attila Novák VIII.C skok do diaľky 9.    
87. Tomáš Zajac IX.C skok do diaľky 11.    
88. Peter Sivok VIII.C skok do výšky 2.    
89. Roderik Szántó VII.B skok do výšky   17.  
90. Michal Zahorec VIII.A skok do výšky 7. 16.  
91. Róbert Péntek IX.C vrh guľou 4. 15.  
92. Michael Kurčík VIII.C vrh guľou 4. 12.  
93. Peter Sivok VIII.C vrh guľou 9.    
94. Peter Tamaškovič VIII.C kriket. 8. 9.  
95. Michael Kurčík VIII.C kriket. 11. 17.  
96. Róbert Péntek IX.C kriket. 19. 20.  
97. Romana Šnejdrlová VIII.B 60 m beh 3.    
98. Ľudmila Gogolová IX.C 300 m beh 3.    
99. Natália Paličková VIII.B 300 m beh 9.    
100. Karin Gogolová V.A 300 m beh 14.    
101. Nikola Bartová VII.A 800 m beh 9.    
102. Patrícia Jányová  VII.A 800 m beh 11.    
103. Natália Paličková VIII.B skok do diaľky 1.    
104. Romana Šnejdrlová VIII.B skok do diaľky 4.    
105. Brenda Kaššovicová VII.A skok do výšky 4.    
106. Rebeka Klingová VIII.B skok do výšky 7.    
107. Kristína Tóthová VIII.B vrh guľou 8.    
108. Kristína Juhászová VIII.A vrh guľou 11.    
109. Kristína Juhászová VIII.A kriket. 5.    
110. Roderik Szántó VII.B cezpoľný beh 1.    
111. Júlia Csutorásová VI.A cezpoľný beh 3.    
112. Richard Pastorek VIII.C cezpoľný beh   6.  
113. Karin Gogolová V.A cezpoľný beh   3.  
114. Marek Šulák III.B cezpoľný beh   3.  
115. Peter Kriška VIII.B cezpoľný beh 8.    
116. Manuela Kajanová VI.A cezpoľný beh 5.    

tabuľka č. 6

5/         Počet zapísaných a prijatých žiakov do 1. ročníka

zapísaných žiakov

prijatých žiakov

49

35

tabuľka č. 7

6/         Počet žiakov prijatých do 1. ročníka SŠ a 8 - ročné gymnázium    

     Školu opustilo 79 končiacich žiakov, jeden v 7. ročníku. 58 z nich bolo prijatých na stredné školy končiace maturitnou skúškou. Z nich 17 na gymnáziá /1 na bilinguálne/, 37 na stredné odb. školy a 4 a SOU s maturitou. Na SOU – na učebné odbory boli prijatí 19 žiaci, 2 nepokračujú ďalej v štúdiu.
Proces rozmiestnenia bol dobre organizovaný. Výchovná poradkyňa mala určené konzultačné hodiny pre žiakov aj pre rodičov.
     Na informáciu žiakov slúžili nástenné noviny, publikácia „Pred štartom na strednú školu, účasť na dňoch otvorených dverí na stredných školách, účasť výchovnej poradkyne na rodičovských združeniach deviatych tried, žiaci k tomuto cieľu využívali internet. Výchovná poradkyňa spolupracovala s psychologičkou a špeciálnou pedagogičkou a v prípade potreby ich aj usmerňovala. Dokumentácia integrovaných žiakov bola kompletná. Výchovné poradenstvo na škole bolo na dobrej úrovni.
 

OGY G OA SOŠ SOU neprijatí
- 17 - 37 4 19 2

tabuľka č. 8

7/         Počet žiakov, ktorí ukončili povinnú školskú dochádzku

ročník počet
9. 78
7. 1

tabuľka č. 9

8/         MONITOR 9, % úspešnosti

V monitore dosiahli naši žiaci priemerné výsledky.

V bodovom hodnotení :

  slovenský priemer priemer školy rozdiel
SJL 20,1 b 20,6 b +0,5
M 18,4 b 16,7 b -1,7

tabuľka č. 10

V percentuálnom hodnotení :

  slovenský priemer priemer školy rozdiel
SJL 67,1 % 68,6 % +1,5 %
M 61,2 % 55,6 % -5,6 %

tabuľka č. 11.

Testovania sa zúčastnilo 76 žiakov 9. ročníka, z toho 1 integrovaný žiak.

 

IV. ZAMESTNANCI ŠKOLY

1/

   

Počet

pedagogickí   35
  kvalifikovaní 34
  nekvalifikovaní 1
  odbornosť vyučovania 90,09 % (tabuľka č. 13)
  I. kvalifikačná skúška 31
  II. kvalifikačná skúška -
  na dobu určitú 34
  na dobu neurčitú 1
  začínajúci pedagog. zam. Mgr. Ďurišová
  uvádzajúci pedagog. zam. Mgr. Barteková
  učitelia I. stupňa 10 - všetci kvalifikovaní
  učitelia II. stupňa 17 - 1 nekvalifikovaný
  vychovávatelia ŠKD 8
  učitelia na čiast. úväzok 7
nepedagogickí   14
  zamestnanci so ZPS podľa zákona 2

tabuľka č. 12

Odbornosť vyučovania predmetov v šk. r. 2006/2007

Ročník/
predmet
SJL AJ NJ D Z M Pr F Ch MJ
1. 100 % - - - - 100 % - - - -
2. 100 % - - - - 100 % - - - -
3. 100 % 0 % 100 % - - 100 % - - - -
4. 100 % 50 % 100 % - - 100 % - - - -
5. 100 % 50 % 0 % 0 % 100 % 100 % 100 % - - -
6. 100 % 66,6 % 100 % 0 % 100 % 100 % 100 % 100 % - -
7. 100 % 50 % 100 % 5 % 100 % 100 % 100 % 100 % - -
8. 100 % 50 % 50 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % -
9. 100 % 50 % 50 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % -

tabuľka č. 13

2/        Ďalšie vzdelávanie zamestnancov

    
Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov sa uskutočňovalo formou individuálneho štúdia. Dve učiteľky študovali diaľkove, jedna v priebehu šk. roka ukončila štúdium informatiky. Dve učiteľky navštevovali štúdium pre vedúcich zamestnancov. Štyri učiteľky sa zúčastnili školenia v rámci Národného projektu ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov v oblasti komunikačných zručností, štyri učiteľky absolvovali prípravu na vyučovanie etickej výchovy, 1 uč. - Cabri geometria
2 uč. – Tvorba projektov

3/         Odber odbornej literatúry

Pre pedagogických zamestnancov škola odoberá odborné a rezortné časopisy:

 

druh

počet kusov

Učiteľské noviny 2
Škola, manažment, ekonomika, legislatíva 1 1
Pedagogické rozhľady 1
Geografia 1
Historická revue 1
Vychovávateľ 1
Naša škola 1
Ako na počítač 1
Múzy v škole 1
Obzory matematiky, fyziky a informatiky 1
Právny kuriér 1

tabuľka č. 14


V. KONTROLNÁ ČINNOSŤ

1/   Výsledky štátnej školskej inšpekcie :
    
    
Dôležitým medzníkom v činnosti školy bola v tomto roku uskutočnená komplexná inšpekcia. Komplexnú inšpekciu sme nemali takmer 2 desaťročia a tak sa vplyvom internej racionalizácie a selekcie niektoré veci podcenili, ktoré nám inšpekcia vytkla. Napriek tomu, že škola desaťročia fungovala vlastne na vlastné svedomie, výrazné a podstatné nedostatky sa neobjavili. Súhrnné hodnotenie znie: Celkovo dosahuje škola dobrú úroveň, lepšiu v porovnaní s výsledkami základných škôl v Slovenskej republike a
v pôsobnosti Školského inšpekčného centra Nitra v šk. roku 2005/2006. Hodnotenie pozitívne, povzbudzujúce a motivujúce do ďalšej práce.
Hodnotiaca správa bola na pedagogickej rade prejednaná, boli prijaté opatrenia na odstránenie nedostatkov, o ich realizácii Školské inšpekčné centrum v Nitre bolo informované 30. júna 2007. Niektoré opatrenia boli už splnené, v plnení ďalších budeme pokračovať v šk. roku 2007/2008.


2/   Vyhodnotenie kontrolnej a hospitačnej činnosti vedením školy

      Kontrolná činnosť bola zameraná na plnenie požiadaviek učebných osnov a využívania vzdelávacích štandardov, na plnenie úloh vyplývajúcich z celoročného plánu práce školy, na úroveň vyučovacích hodín, efektívne využívanie pracovného času, na výchovné pôsobenie triedneho učiteľa a na výchovnú činnosť ŠKD. V rámci hospitácií sme sa zvlášť zamerali na úroveň vyučovania cudzích jazykov, na uplatňovanie kumunikatívneho princípu v slovenskom jazyku a na úroveň čítania. Zvláštnu pozornosť sme venovali využívaniu podmienok na telovýchovnú a športovú činnosť. Riaditeľ školy uskutočnil 34 hospitácií, zástupcovia riad. spolu 42. Do kontrolnej činnosti neboli zapojené metodické orgány, následné hospitácie sa uskutočňovali sporadicky, nedostatky boli aj v pravidelnosti kontrolnej činnosti, napriek tomu že plán kontrolnej činnosti bol vypracovaný reálne. Napriek uvedeným nedostatkom vnútroškolská kontrola bola efektívna. Dodržiaval sa a využíval sa pracovný čas, pedagógovia sa pripravovali na vyučovanie a na výchovnú činnosť, efektívne sa pracovalo s talentovanými žiakmi, pozornosť sa venovala integrovaným žiakom a žiakom zo znevýhodneného prostredia, správanie žiakov bolo v podstate slušné, realizovali sa úlohy z celoročného plánu vo výchovnej aj vzdelávacej činnosti.
Integračným prostriedkom života v škole boli pedagogické a pracovné porady. Slúžili na výmenu skúseností, vzájomné informácie, hodnotenie práce a nanášanie nových úloh vyplývajúcich z celoročného plánu školy a priebežnej praxe. V tomto šk. roku sa uskutočnilo 5 pedagogických rád a 8 pracovných porád. Hlavné úlohy z celoročného plánu školy boli zverejnené v mesačných plánoch.


VI. PRIESTOROVÉ  A  MATERIÁLNO - TECHNICKÉ  ZABEZPEČENIE

     Materiálno-technické a priestorové vybavenie školy považujeme za veľmi dobré. To neznamená, že všetkého máme dostatok.
V tomto šk. roku sme zakúpili ďalšie počítače. Vybavili sme 2 počítačmi novú knižnicu, zriadili sme učebňu na dataprojekciu, zakúpili sme ďalší výukový softvér, vymaľovali sme stravovaciu časť novej budovy. Vo výstavbe je viacúčelové ihrisko s umelým trávnikom, v priebehu jesene sa vybuduje ekologické ihrisko pre roč. 1.-4. v časti školskej záhrady. Pracuje sa na projektoch na rekonštrukciu hlavnej budovy, z európskych štrukturálnych fondov. Na budúci rok sa plánuje zastrešenie budovy ŠJ a ešte teraz v septembri výmenu gumolitu v jedálni.



VII. FINANČNÁ ANALÝZA

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu                13 477 000,- Sk
2. Dotácie od zriaďovateľa                         3 110 000,-
3. Príspevky, poplatky                                   196 000,-
4. Vzdelávacie poukazy                                 362 000,-
5. Iný príjem                                                  214 000,-



VIII. AKTIVITY A PREZENTÁCIA ŠKOLY NA VEREJNOSTI

1/
Aktivity doplňujúce výchovno-vzdelávací  proces             Počet aktivít
Exkurzie                                                                1.- 4. roč.       19
                                                                             5. - 9. roč.        8
LVK                                                                     5. - 9. roč.        1 - (23 žiakov)
Škola v prírode                                                      1. - 4. roč.        1 - (40 žiakov)
Výstavy                                                                 1. - 4. roč.        7
                                                                             5. - 9. roč.        7
Divadelné predstavenia                                          1. - 4. roč.        7
                                                                             5. - 9. roč.        4
Filmové predstavenia                                                                      4
Výchovné koncerty                                                1. - 4. roč.        3
                                                                              5. - 9. roč.        2
Otvorené hodiny                                                     1. - 4. roč.      10
Besedy                                                                   1. - 4. roč.       3
                                                                              5. - 9. roč.       5
Tvorivé dielne                                                         1. - 4. roč.     10
Školské výlety                                                        1. - 4. roč.       4
                                                                              5. - 9. roč.       2

Záujmové krúžky:
33 krúžkov                                    spolu 649 žiakov

       
2/ Oslavy, podujatia
     Slávnostné otvorenie školského roka
     Vianočné oslavy
     Triedne vianočné posedenie
     Jedličková slávnosť
     Rozlúčka so žiakmi končiacimi školskú dochádzku
     Slávnostné vyhodnotenie školského roka
     Slávnostné posedenie zamestnancov na konci šk. roka
     Mestské oslavy Dňa matiek
     Oslavy Dňa učiteľov
     Mestská oslava Dňa učiteľov
     Zber odpadového papiera
     Zber gaštanov
     Medzinárodný deň detí
     Ľahkoatletické preteky roč.1.-4. v spolupráci so ZŠ maď
    
Podujatia ŠKD:
    
Októbrová šarkaniáda
     Deň zdravej výživy spojený s ochutnávkou
     Detský bazár
     Strašiples - zábavno - súťažné popoludnie
     Čas adventu – výstava detských výrobkov
     Detský karneval
     Deň Zeme – zábavno-poučné hry v prírode
     Protidrogové aktivity: Škodlivosť fajčenia
     Šťastný život bez drog
     Vystúpenie folklórnych súborov
     Súťaž v aranžovaní kvetín
     Deň narcisov
     Výstava ovocia a zeleniny


IX. SPOLUPRÁCA S INÝMI ORGÁNMI A INŠTITÚCIAMI

     1. Spolupráca s radou školy bola dobrá. Rada školy podporovala všetky aktivity vedenia školy, zamerané na skvalitnenie materiálnych podmienok školy a aktivity na skvalitnenie výchovy a vzdelávania. Vedenie školy pravidelne predkladalo správy o činnosti, výsledkoch a problémoch školy.

     2. Podobne kladne môžeme hodnotiť aj spoluprácu so zriaďovateľom, čo sa týka starostlivosti a vytváranie vhodných priestorových a materiálových podmienok školy. Určité nedorozumenie sa vyskytlo
v súvislosti so systémom a metódami financovania originálnych kompetencií.

     3. Spoločný školský úrad zabezpečoval pre školy výmenu skúseností, vzdelávanie pedagogických zamestnancov, rôzne výchovné podujatia pre žiakov a ďalšie aktivity, ktoré školám pomáhali skvalitňovať
vzdelávaciu činnosť. Spoluprácu hodnotíme ako dobrú.

     4. Napriek tomu, že mesto má vlastného psychológa a špeciálno-pedagogickú poradňu, v určitých intenciách sa obraciame o pomoc aj na OPPP. Dlhé roky máme s nimi veľmi dobrú spoluprácu.

     5. Ďalej spolupracujeme so zväzom záhradkárov. V tomto roku naši žiaci vo vedomostnej súťaži organizovanej záhradkármi sa umiestnili 10. a na 12. mieste v celoslovenskej súťaži. Zväz poskytuje každoročne dotáciu na činnosť záujmových krúžkov. Dobrá je spolupráca so ZŠ s VJM v meste, cirkvami, špeciálnou ZŠ, CVČ, krízovým strediskom, strednými školami a materskou školou.


X. NÁVRHY OPATRENÍ

     Za pozitívnu stránku v uplynulom období považujeme dlhodobé plánovanie a z neho vyplývajúce dobré materiálno technické zabezpečovanie výchovno-vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na požiadavky a nároky budúcich rokov.
Na veľmi dobrej úrovni sú preventívne výchovne aktivity školy ako environmentálna výchova, výchova k materstvu a rodičovstvu, protidrogová prevencia. Škola organizuje veľké množstvo podujatí s výchovným zameraním, čím sa spestrí život detí v škole.
Dobre sú organizované voľnočasové aktivity detí ako nepovinné predmety, záujmová činnosť, prístup k internetu a pod. Veľmi dobré sú výsledky školy v práci s talentovanými žiakmi, dosiahnuté umiestnenia vo vedomostných a iných súťažiach aj vo vyšších kolách. Dobrá je starostlivosť o integrovaných a problémových žiakov, zabezpečený je psychologický a špeciálnopedagogický servis priamo na škole. Škola dosahuje dobré výchovno-vzdelávacie výsledky, absolventi školy úspešne pokračujú v štúdiu na stredných školách.

Medzi oblasti našej práce, ktoré bude potrebné v budúcnosti skvalitniť, patrí:
- činnosť metodických orgánov, ich zapojenie do kontrolného systému a lepšie využitie ich poradenskej činnosti.
- dôslednejšie uplatňovanie spätnej väzby na vyučovacích hodinách a sebahodnotenia žiakov
- nedostatočné využívanie kritérií na hodnotenie výchovných predmetov, laboratórnych prác, praktických cvičení a na ukladani  e výchovných opatrení
- slabšia zapojenosť pedagogických zamestnancov do vypracovávania projektov
- nedostatky v úprave písomností žiakov
- stále prevládajúce klasické formy vyučovania
- výchovno-vzdelávacie ciele vyuč. hodiny zosúladiť s uč. osnovami


X. RÔZNE

     Záver:

     Berúc do úvahy pozitívne stránky, našej výchovno-vzdelávacej činnosti, nedostatky, ktoré sa v nej vyskytli, hodnotenie štátnej školskej inšpekcie ako aj vlastné poznatky a postrehy, môžeme konštatovať, že to bol úspešný rok, ktorý dobré meno našej školy podporilo a potvrdilo a je dobrým východiskom pre úspešnú prácu v budúcom školskom roku.

Správa bola prejednaná :
                                        - pedagogickou radou dňa 31.8.2007
                                        - radou školy dňa 25.10.2007


     Mgr. Ernest Vereš
        riaditeľ školy                                                                                                       
                                                                                                                                        začiatok správy